CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 14, 2009

RENUNGILAH

renungilah ini.. semoga dapat berlapang dada dan lebih tabah menghadapi segala cabaran dalam melakukan perubahan diri ke arah yang lebih baik.....sesungguhnya Allah itu maha penyayang.

YA ALLAH

KENAPA AKU DI UJI??
apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan "kami telah beriman" sedangkan mereka masih belum diuji? dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang berdusta
( al-ankabut : 2-3 )

BERATNYA UJIAN INI
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. ( al-baqarah : 286 )

KENAPA SELALU TAK DAPAT APA YANG DIINGINKAN?
boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah maha mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui.
( al-baqarah : 216 )

FRUST BETULLAH..!!!
janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman.
( ali-imran : 139 )

BAGAIMANA NAK HADAPI SEMUA NI????
wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu ( dalam melakukan kebajikan dan menghadapi kesukaran ) dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, dan bersiap-sedialah. dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu mencapai kemenangan
( ali-imran : 200 )

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI???
sesungguhnya Allah telah membeli daripada orang-orang mukmin diri dan harta mereka, dengan memberikan syurga untuk mereka.
( at-taubah : 111 )

KEPADA SIAPA AKU NAK MENGADU????
cukuplah Allah bagiku, tiada tuhan selain dari Nya. hanya kepadaNya aku bertawakkal.
( at-taubah : 129 )

AKU DAH TAK TAHAN LAGI MACAM NI!!!!
...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, sesungguhnya tiada putus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir..
( yusuf : 87 )

0 comments: